Føles der meget langt til næste sæson?

Ja, men det er der egentlig også. For mange er der op til et år før de skal køre race igen.

Og i og med, at vi mennesker er nogle dopaminhungrende individer, der gerne skal have et ordentligt HIT af det lille glædestof dagligt, så kan det føles som en evighed, at skulle vente til næste år med at køre race.

Men.. Bare rolig. Der er heldigvis mange andre ting man kan lave, og mange andre typer af race man kan deltage i.

Bare fordi vi er triatleter, betyder det ikke, at man ikke kan lave andre ting. Rent faktisk vil jeg mene det er rigtigt sundt for dig med lidt adspredelse i din træning og i dit mindset.

Her over vinteren er der rigtigt mange mindre løb, hvor man egentlig bare skal løbe. Du kan med garanti finde nogle små lokale løb, hvor du løber 5-10-15 km, på en given søndag med 50 andre.

Den slags events er SUPER at deltage i bla. fordi nærværet, hyggen og det at være social med andre er muligt.

Parkrun er en oplagt mulighed. Det er et lørdagsløbeevent, der foregår rundt omkring i parker i hele Danmark. Ja faktisk hele verden. Så du kan faktisk hver evigt eneste lørdag hele året rundt komme ud og løbe væddeløb hvis du vil det.

I de her digitale tider er det også muligt at cykle om kap på sin hometrainer. Det kan gøres både med Bkool software, og Zwift. Og faktisk på de mest vanvittige ruter du kan forestille dig. Så hvis det kan motivere dig at køre cykelløb alene, på en hometrainer, men mod andre, så er det også en mulighed.

Er du til cykelcross og MTB foregår der også rigtigt meget i de sportsgrene i hele landet. Der er cups der bliver afviklet løbende over de næste 6 måneder, hvor der ofte er rigtigt mange deltagere, kagebord bagefter, og i det hele taget en super fed stemning.

Du kan næsten fornemme hvilke dele af offseason træning jeg hæder mest til … Ja, det er dem hvor du kommer ud, får lidt frisk luft og er lidt social. Du har alle muligheder for det, og det kræver egentlig blot at du lige går på google og søger lidt. SÅ kommer der en masse ting du kan lave frem.

De atleter jeg træner får en fast ramme at træne efter her i de kommende kolde måneder, men har mulighed for at freestyle lidt, hvis en mulighed, eller lyst til noget specielt dukker op. Det er så vigtigt for hovedet, at man får lidt frihed, og det at deltage i alle de her sociale runs, bikerides, mtb cups, eller ocr løb er altså med til at give mere motivation i sidste ende.

Er du iøvrigt i overvejelser om hvad dine mål skal være for den næste sæson, og vil du have et frisk input, så tag endelig kontakt. Jeg hjælper dig gerne på vej, og har PT plads i folden til nye atleter 🙂

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Få dine gratis tips her!

 

Få GRATIS træningstips på mail hver uge!